Help jij onze klanten aan een goede Cloud Werkplek?
Bij DICTU is geen werkdag hetzelfde. Je komt er terecht in een uitdagende ICT-baan, werkt met een leuk team en krijgt alle kans je kennis te verbreden. Ook heb je met heel veel verschillende collega’s en interne en externe klanten te maken.
De 38-jarige Eddy van den Berg solliciteerde twee jaar geleden op de functie van specialist Selfservice Cloud Werkplek bij DICTU en heeft nog geen dag spijt van die beslissing. ‘Wij zijn het beheer- en ontwikkel team van de Cloud Werkplek. Ik help collega’s aan een goede, op de toekomst gerichte werkplek. Wij gebruiken de internationale tool BMC als basis om allerlei standaard servicevragen te automatiseren, zoals het aanvragen van een account of postbus. Hierdoor krijgen zowel klanten als collega’s meer tijd voor andere zaken. We werken in opdracht van interne klanten die het rechtstreekse contact met de eindgebruiker onderhouden. De helft van mijn werk bestaat uit het ontwikkelen en bouwen van de automatisering (scripts en workflows) met de tool BMC en de ander helft uit het beheer ervan.’
14.000 gebruikers
‘Zo’n 14.000 gebruikers bij zes verschillende klantorganisaties van DICTU die onder de ministeries van EZK en LNV vallen, werken nu in de Cloud. Eind juni hebben we de laatste gebruikers gemigreerd en ik ben best trots op wat we tot nu hebben bereikt. Dat betekent echter niet dat we de komende jaren achterover kunnen leunen. We gaan door met het ontwikkelen en moderniseren van de Cloud Werkplek en voeren nieuwe wensen van onze klanten door. Maar dat kan ik natuurlijk niet alleen. Daarom zoek ik een ICT-collega die samen met mij voor de best mogelijke oplossingen voor klanten zorgt. Iemand die vragen en wensen van klanten weet om te zetten in technische uitwerkingen met BMC.’