Strategisch communicatieadvies aan divisiemanagers, een artikel of vlog over de inzet van IT om de veiligheid van voedsel te vergroten. Maar ook het organiseren van een medewerkersdag en het ontwikkelen van (arbeidsmarkt)communicatiecampagnes. Team Communicatie zet zijn tanden in heel veel verschillende communicatievraagstukken. Met het doel duidelijk te maken welke rol DICTU speelt in IT-systemen waar miljoenen Nederlanders mee te maken hebben. Of medewerkers mee te nemen in onze transitie naar een andere manier van werken. We hebben verschillende functies en rollen in ons team.
Communicatieadvies én uitvoering
Als communicatieadviseur adviseer je directie, managers en projectleiders over effectieve communicatie en draag je zo bij aan de organisatiedoelen. De variatie in werkzaamheden is groot: van het opzetten van bijeenkomsten, het ontwikkelen van communicatieplannen tot het creëren van content voor ons sociale intranet, het DICTU-magazine Entry, de website en LinkedIn. Je vertaalt dagelijks complexe (IT-)informatie naar begrijpelijke boodschappen en zorgt voor consistentie en eenduidigheid in de communicatiemiddelen.
Sprankelende events
Als event organisor bedenk én organiseer je op locatie een DICTU-medewerkersdag voor ca. 600 collega’s. Een dag voor en door collega’s waarin leren en ontwikkelen, maar ook ontspanning centraal staan. En natuurlijk deel je dat in een artikel of vlog op onze interne en externe kanalen. In deze aftermovie krijg je een mooi beeld van zo’n dag. Naast deze medewerkersdag organiseer je samen met collega’s van verschillende teams en externe partners nog veel meer evenementen (workshops, kennissessies, borrels of de opening van een nieuwe locatie). Lees hier de terugblik op de laatste medewerkersdag en bekijk de aftermovie.
DICTU maakt dat het werkt
In de arbeidsmarktcommunicatiestrategie staan cause, career en community centraal. Bij DICTU werk je aan projecten die er toe doen, samen met een team aanpakkers en oplossers, waarbij leren en ontwikkelen centraal staan. DICTU maakt dat het werkt. Die strategie vertaal je door naar aansprekende online campagnes, de doorontwikkeling van de website, social media, DICTU-promotors en andere communicatiemiddelen. Zo positioneer je DICTU als aantrekkelijke werkgever bij potentiële medewerkers.